Autógumi javítás, gumiabroncs javítás személy-. és teherautóknál, munkagépeknél

Autógumi javítás személyautóknál, teherautóknál, munkagépeknél Autógumi javítás személyautóknál, teherautóknál, munkagépeknél

Szervizünk személyautó, teherautó, bányagép, földgép gumijavítással is foglalkozik.

Autógumi javítás szög vagy csavarhiba esetén

A leggyakoribb gumisérüléseket az okozza, mikor egy szög, vagy csavar belemegy a futófelületbe – ezeket is a legegyszerűbb javítani. Szervizünk a szögek és csavarok okozta sérüléseket általában gumijavító gombával „orvosolja”. Először megnézzük, hol van a sérülés, levesszük az abroncsot, kivesszük a szöget, aztán a lyukat egy speciális maróval érdesítjük, hogy jobban tapadjon a ragasztó és a tömítőanyag. Ezek után a lyukat bekenjük gumiragasztóval (szakmai kifejezéssel: hidegvulkanizáló cementtel), és belehúzzuk a gombát. Ezután az abroncsot felszereljük a felnire, a gumit felfújjuk a megfelelő nyomásra, a gomba kilógó véget levágjuk, és már mehet is a helyére.

A gumigombás javítás személyautóknál 6 mm-es sérülésig végezhető el. Ennél nagyobb sérülés esetén az abroncsot belülről tapasszal meg kell erősíteni.  

Autógumi javítás az oldalfal sérülése esetén

A gyakran előforduló szögdefekt általában a futófelületet károsítja. Előfordul azonban az is, hogy az oldalfal sérül. Ez akkor következik be, mikor az autó belemegy egy kátyúba, amiben van egy élesebb kő, és az felhasítja a gumit. Az is gyakori, mikor a kapubejáró közepén elhelyezett vas hasítja ki a gumit. Ez inkább a személygépkocsik abroncsainál jellemző. Ezt a személyautóknál nem mindig érdemes vagy lehet javítani. Nagy fokú sérülés esetén sokszor nem is javítható, illetve a Z sebesség indexű gumiknál (240 km/óráig használható) nem is szabad elvégezni.

Teherautó gumiabroncs javítás

A gumigombás javítás teherautóknál 10 mm-es sérülésig végezhető el. Ennél nagyobb sérülés esetén az abroncsot belülről tapasszal meg kell erősíteni. 

Teherautóknál főként az építkezési területen vagy pl. a méhtelepeken lévő vasanyagok, éles felületek okoznak sérüléseket. Ezért a személyautóknál gyakrabban fordul elő az oldalfal sérülése. Ezek egy része javítható. Ha az oldalfalon csak vékony szúrt lyuk van, akkor belülre csak egy univerzális tapaszt helyezünk a légzárás miatt. Ez az eljárás csak akkor használható, ha az oldalfalon az acél, vagy kordszálak (gumi típustól függően) épek maradtak. 

Ha a szövetszál is sérült, akkor először mindenképpen ki kell köszörülni a lyukat, a hasadás végeit lekerekíteni, hogy ne repedhessen tovább, nyersgumival feltölteni, és vulkanizálni, majd egy tapasszal megerősíteni a vázszerkezetet. A vulkanizálás egy hőhatással és nagy nyomással végzett folyamat, amelyre külön gépet (Thermopress) használunk.

Mennyi ideig tart az autógumi javítás?

A gombával végzett autógumi javítás személyautóknál a szereléssel együtt általában fél-háromnegyed órát vesz igénybe. Ennek egy része várakozás, mert miután bekentük a gumit a ragasztóval, idő kell, míg az oldószer elpárolog belőle, csak aztán lehet behúzni a gombát, majd felfújni. Ez 15-20 percet vesz igénybe a hőmérséklettől függően (nyáron gyorsabb a párolgás, télen hidegben lassabb).

Teherautók esetén a javítás jóval hosszabb ideig tart, jellemzően egy munkanapos átfutással vállaljuk.

Centírozás (kerék kiegyensúlyozás) autógumi javítás után

Lényeges, hogy minden gumiszerelés után újra kell centírozni a kereket, még akkor is, ha a gumin nem végzünk semmilyen javítást.

Ha Önnek autógumi javításra van szüksége, további információkért, időpont egyeztetésért hívja az alábbi telefonszámot:

Autógumi javítás személyautóknál, teherautóknál, munkagépeknél

Mobilról kattintva azonnal hívható!